Traktion

Mekanisk ryggtraktion.
I avslappnad ställning utföres separation mellan kotor och diskar. Detta gör man med fördel vid nervinklämning med utstrålande smärta, t ex ischias.
Behandlingen är smärtfri och tar ca. 30 minuter.
Inriktningen är ländrygg och nackbesvär. Metoden kan även tillämpas vid hörftproblem.
Separationen sker då mellan ledhuvud och ledpanna.

Nyheter

2018.12.16
Jag gör för tillfället ett uppehåll som personlig tränare. Återkommer. Under tiden kan du få hjälp av Ingrid Aspelin 0706-933839.Du hittar henne också på Friskis Malmös hemsida. Hälsningar, Annette

Mekanisk ryggtraktion. I avslappnad ställning utföres separation mellan kotor och diskar. Detta gör man med fördel vid nervinklämning med utstrålande smärta, t ex ischias. Behandlingen är smärtfri och tar ca. 30 minuter. Inriktningen är ländrygg och nackbesvär. Metoden kan även tillämpas vid hörftproblem. Separationen sker då mellan ledhuvud och ledpanna.

2018.01.01
Träna ute året runt med PT Annette Romner

Mekanisk ryggtraktion. I avslappnad ställning utföres separation mellan kotor och diskar. Detta gör man med fördel vid nervinklämning med utstrålande smärta, t ex ischias. Behandlingen är smärtfri och tar ca. 30 minuter. Inriktningen är ländrygg och nackbesvär. Metoden kan även tillämpas vid hörftproblem. Separationen sker då mellan ledhuvud och ledpanna.

2017.10.17
Träna morgon eller kväll?

Mekanisk ryggtraktion. I avslappnad ställning utföres separation mellan kotor och diskar. Detta gör man med fördel vid nervinklämning med utstrålande smärta, t ex ischias. Behandlingen är smärtfri och tar ca. 30 minuter. Inriktningen är ländrygg och nackbesvär. Metoden kan även tillämpas vid hörftproblem. Separationen sker då mellan ledhuvud och ledpanna.

2016.04.17
Dags för Toughest igen.

Då var det dax för Toughest igen den 7 maj på Ribban.

2016.01.07
Återhämtningen lika viktig som din träning.

Hittills har belastningsfasen fått mest intresse, men med mer forskning har man nu konstaterat att återhämtningen har stor betydelse.

2015.07.28
”SPRING SNYGGT”

Och med det menar jag att försök centrera dina rörelser. Nybörjare har en tendens att luta sig mycket framåt och att ta för långa steg som gör att varje fotisättning bromsar upp framåtrörelsen.

2015.07.28
Träna sätesmusklerna om du vill bli snabbare.

Dom svagaste musklerna hos en nybörjare är ofta sätesmusklerna, vars uppgift är att driva dig framåt i löpsteget …

2015.02.01
Nä vi rensar inte skräp på stranden. Vi kör stockträning.

Mekanisk ryggtraktion. I avslappnad ställning utföres separation mellan kotor och diskar. Detta gör man med fördel vid nervinklämning med utstrålande smärta, t ex ischias. Behandlingen är smärtfri och tar ca. 30 minuter. Inriktningen är ländrygg och nackbesvär. Metoden kan även tillämpas vid hörftproblem. Separationen sker då mellan ledhuvud och ledpanna.

2014.12.01
Vi kör ute HELA vintern.

Det gäller bara att ha bra kläder på. Gortex, flera lager, frysa lite innan man startar ordentligt.

2014.11.08
Faktaspäckad bok om kost och träning.

Jag har hittat en jättebra bok om träningslära. FORMA KROPPEN OCH MAXIMERA DIN PRESTATION.